Recherchetool für Materialien

Recherchetool für Materialien

Die Materialdatenbank beinhaltet Medien zu unseren Themenschwerpunkten Arbeitsbedingungen in der Textil- und Bekleidungsindustrie sowie Umweltauswirkungen von Bekleidung.  Zu den Medienarten zählen z.B. Studien, Leitfäden und Berichte aber auch Filme und Podcasts oder Webtools.

This report was developed by the Fashion Industry Charter for Climate Action (FICCA) Raw Material Working Group with the primary goal of identifying the key processes which contribute to lower carbon intensive raw materials for cotton and polyester. The work was carried out through engagement with industry experts, textile and apparel organizations, and working group members with SCS Global Services (SCS) as the neutral technical lead.

Herausgeber*in/Autor*in: UN FICCA Raw Material Working Group, UNFCCC Fashion Industry Charter for Climate Action; Autor*innen: Aditi Suresh, Lila Taheraly
Medienart: Hintergrundinformation
Erscheinungsjahr: 2021

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The milestones document is a representation of known decarbonisation targets, implementation initiatives and report analysis, compiled to support the Fashion industry’s transition to net zero carbon emissions.

The purpose of the document is to generate alignment on short, medium and long-term actions and milestones, to provide a holistic overview of decarbonisation action and milestone tracking and to facilitate collaboration and solutioning between actors towards addressing gaps.

Herausgeber*in/Autor*in: UNFCCC Fashion Industry Charter for Climate Action, UNFCCC Marrakech Partnership for Global Climate Action
Medienart: Hintergrundinformation
Erscheinungsjahr: 2021

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The insights outlined in this report are based upon two large scale pieces of online consumer research commissioned by WRAP in the autumn of 2021.

  • Clothing Longevity: The objective of this work was to estimate clothing longevity for a wide range of clothing items and understand how these estimates are influenced by key factors like demographics, acquisition route and in-use behaviours.
  • Circular Business Models (CBMs): The objective for this work was to understand current citizen behaviours and receptivity to CBMs for clothing.

Herausgeber*in/Autor*in: WRAP; Autor*innen: Rachel Gray, Cristina Sabaiduc, Catherine Salvidge, Aggelina Doriza, Phil Downing
Medienart: Hintergrundinformation
Erscheinungsjahr: 2022

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The latest textiles market situation report highlights recent developments in the market for UK used textiles as well as key factors shaping the outlook for the sector. The report looks at a number of market factors affecting textiles in the UK.

Herausgeber*in/Autor*in: WRAP
Medienart: Hintergrundinformation
Erscheinungsjahr: 2019

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Um die Umweltauswirkungen der Bekleidungsproduktion, -nutzung und -entsorgung zu verringern, bedarf es auch langlebiger Bekleidung, Maßnahmen zur Verlängerung der Nutzungsdauer und Nutzungsintensivierung sowie insgesamt eines verringerten Konsums. Die vorliegende Studie führt den aktuellen Stand der Forschung und Praxis zu den Themen Langlebigkeit und Nutzungsdauer von Bekleidung zusammen.

Herausgeber*in/Autor*in: Umweltbundesamt; Autor*in: Jan Gimkiewicz
Medienart: Hintergrundinformation
Erscheinungsjahr: 2022

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Für methodische Bildungsmaterialien zum Globalen Lernen empfehlen wir das Portal Globales Lernen.

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