Die Vereine im Ranking – So fair sind ihre Shops. Faire Textilien Mit der Studie wird das Ziel verfolgt, Freund*innen des Fußballs auf einen Blick zu zeigen, wie fair die Fanshops ihrer Lieblingsvereine in ihrem Sortiment bereits aufgestellt sind. Dabei haben uns die folgenden Fragen interessiert: Setzt mein Lieblingsverein auf eine möglichst faire Produktion, weil er sich seiner Verantwortung bewusst ist? Will er aktiv zu einer Verbesserung der Arbeitsbedingungen in den weltweiten Produktionsstätten unserer Sportkleidung beitragen? Und wie transparent berichtet er eigentlich darüber? Herausgeber*in/Autor*in: Lara Schröder, Steffen Dahl Medienart: Hintergrundinformation Erscheinungsjahr: 2021 Mehr Details
An Intersectional Approach: Challenging discrimination in the garment industry This paper serves as a basis to frame and inform the Clean Clothes Campaign’s work on discrimination and develop a holistic intersectional approach to challenge discrimination and structural inequalities in the industry. By defining the key concepts, and collecting existing research and data on discrimination, we will identify the current gaps in knowledge and build a strategy to inform our research, advocacy and campaigning to ensure that our work responds to inequality and is inclusive of all garment workers. This paper should be viewed alongside the Global Strategic Framework #2, as a foundation for how intersectionality and inclusion will be embedded within the mission of the CCC Global Network. Herausgeber*in/Autor*in: Clean Clothes Campaign (CCC) Medienart: Hintergrundinformation Erscheinungsjahr: 2022 Mehr Details
The Intersections of Environmental and Social Impacts of the Garment Industry This discussion paper was formulated in consultation with members and partners in the Clean Clothes Campaign network. The paper presents and contextualises known environmental impacts and impacts on climate changes and the intersections with labour rights, human rights, and social issues in the of the global garment sector. Herausgeber*in/Autor*in: Clean Clothes Campaign (CCC) Medienart: Hintergrundinformation Erscheinungsjahr: 2022 Mehr Details
Textile Recycling unravelled – Exploring post- and pre-consumer textile recycling value chains in Panipat, Indiaarb The report is based on data collected in 2018 and 2019, before the COVID-19 crisis. The studies presented in this report intend to create awareness on the less visible parts of textile supply chains, by focussing on recycling discarded textiles in Panipat, India. The report reveals the importance of incorporating social issues in the concept of textile recycling, shows stakeholder the importance to continue the dialogue, and addresses the most important issues: the elimination of child labour in the textile recycling industry in Panipat and improved working conditions for the people in the textile recycling supply chains. Herausgeber*in/Autor*in: Arisa, Sympany Medienart: Hintergrundinformation Erscheinungsjahr: 2020 Weiterlesen …
Bio-Baumwolle: Die nachhaltige Alternative Der Baumwollanbau ist mit Blick auf Umweltauswirkungen nicht so schlecht wie sein Ruf. Zumindest nicht mit ökologisch-kontrollierten Methoden. Handtücher, Bettwäsche, Tischdecken, Arbeitskleidung – Großverbraucher wie Hotels, Tagungshäuser oder Gesundheitseinrichtungen beschaffen jedes Jahr Textilien in erheblichem Umfang. Vielen ist dabei nicht bewusst, dass mit der Herstellung der Textilien enorme ökologische und soziale Risiken verbunden sind: Die globale Textil- und Bekleidungsproduktion ist für mehr als 2 Mrd. Tonnen der jährlichen Treibhausgas (THG)-Emissionen verantwortlich und damit eine der zentralen Industrien, die nachhaltiger werden müssen, wenn das Pariser Klimaziel erreicht werden soll. Herausgeber*in/Autor*in: Sabine Ferenschild Medienart: Hintergrundinformation Erscheinungsjahr: 2022 Mehr Details