Eco-fashion’s impact on Young Consumers’ Attitudes and Perceptions of the Fast-Fashion Brands The purpose of this study is to critically examine, in the context of the Fast-Fashion industry, the relevance of Eco-Fashion on young consumers’ attitudes and perceptions of the brands, in order to disclose the relationships between Eco-fashion strategies and customers’ brand loyalty – or consumers’ purchase intentions. The research design reckons on a mono method, based on a quantitative online survey conducted among 216 targeted respondents from four age groups and two different countries (China – UK). The findings reveal that, although fast-fashion consumers still lack of knowledge about the negative impacts of this industry, Eco-fashion strategies are playing a increasingly important role in fast-fashion consumption. Besides, the growing significance of sustainability in the fast-fashion industry has impacted consumers’ attitudes towards the brands, thus influencing their customers’ loyalty and purchase decision-making. Academically, the value and originality of the research relies on the newness of the thematic, since so far only few studies have focused on exploring the relationship between Eco-fashion and the Fast-fashion consumers’ perspectives of the brands. On the contrary, in the business field, Fast-Fashion retailers -in order to earn long-term profit have realized the importance of developing and implementing strategies aimed at exploiting the potentialities of the above-mentioned relationship. Therefore, this study has relevance also in terms of managerial implications for Fast-fashion retailers, since it gives some suggestions that can help the latters to achieve economic profit. Herausgeber*in/Autor*in: Autor*in: Daniella Ryding, Myriam Caratù, Qian Qi Jia, Claudia Henningers Medienart: Hintergrundinformation Erscheinungsjahr: 2017 Mehr Details
Towards Closed-Loop Fashion Supply Chains—Reflections from Retailer-Facilitated Used Apparel Collection Programs The fashion industry is one of the largest polluters in the business sector. Apart from the pollutions incurred during the production process, clothing disposal and landfill problem also impose a great problem to the environment and the situation has become increasingly adverse with the tremendous number of clothing being disposed every year. Many disposed garments are in fact in good condition that can be reused or they can be recycled into useful raw materials. The idea of closed-loop fashion supply chains has started to draw the attention in the industry. To achieve this, nevertheless, effective collection of post-consumer products is critical. In recent years, a number of fashion companies have been launching programs to collect used clothing from customers. The collected items are resold or donated as second-hand clothing, or are recycled into fibers or fuels, depending on their conditions. Based on secondary data, this study examines the used apparel collection (UAC) programs of four fashion retailers, namely: Fast Retailing Co. Ltd. (Uniqlo), Patagonia Inc., Eileen Fisher Inc. and Hennes & Mauritz (H&M). It discusses the features and the advantages of these retailer-facilitated UAC programs. Herausgeber*in/Autor*in: Autor*in: Pui-Sze Chow, Cinty K. Y. Li Medienart: Hintergrundinformation Erscheinungsjahr: 2017 Mehr Details
Roll-Up Ausstellung Change Your Shoes Wussten Sie, dass bei der Fertigung von Schuhen und Leder Unmengen an Chemikalien zum Einsatz kommen, die höchst gesundheitsgefährdend für die ArbeiterInnen und umliegende Gemeinden sind? Zudem haben Gerber_innen und Schuhfertiger_innen in Asien und Osteuropa kaum Möglichkeiten, sich für faire Löhne und menschenwürdige Arbeitsbedingungen einzusetzen. Diese und weitere Themen beleuchtet die fünfteilige Roll-Up-Ausstellung der Kampagne Change Your Shoes. Herausgeber*in/Autor*in: Kampagne für saubere Kleidung Medienart: Ausstellung Erscheinungsjahr: 2017 Mehr Details
Multistakeholder-Initativen: Grenzen und Voraussetzungen aus Sicht der Zivilgesellschaft Positionspapier von NGO. Zur Stärkung der Verantwortung deutscher Unternehmen für Umwelt und Menschenrechte setzt die Bundesregierung seit vielen Jahren auf sogenannte Multistakeholderinitiativen (MSI) anstelle von gesetzlicher Regulierung. Der Nationale Aktionsplan für Wirtschaft und Menschenrechte, den die Bundesregierung im Dezember 2016 verabschiedete, ebenso wie die Agenda 2030 setzen auf weitere Branchendialoge bzw. Multi-Akteurs-Partnerschaften zur Förderung menschenrechtlicher Sorgfalt und Erreichung der Ziele für Nachhaltige Entwicklung. MSI sind jedoch für alle Beteiligten extrem zeit- und ressourcenintensiv und die Ergebnisse bleiben oft hinter den Vorgaben internationaler Standards zurück. So gilt es sehr genau abzuwägen, unter welchen Voraussetzungen Multistakeholderinitiativen sinnvoll sein können. In einem neuen Positionspapier legen das CorA-Netzwerk, das Forum Menschenrechte, das Forum Umwelt und Entwicklung, VENRO sowie der Verbraucherzentrale Bundesverband dar, welche Rahmenbedingungen und Kriterien an Verbindlichkeit, Transparenz und Überprüfung für MSI mindestens erfüllt sein müssen, damit sie einen sinnvollen Beitrag zur Stärkung der Unternehmensverantwortung leisten können. Herausgeber*in/Autor*in: CorA-Netzwerk für Unternehmensverantwortung Medienart: Hintergrundinformation Erscheinungsjahr: 2017 Mehr Details
Wie unfair ist das denn!? – Auszubildende für faire Arbeitskleidung Broschüre über Siegel für faire und ökologische Arbeitsbedingungen bei Textilien Die 16-seitiges Broschüre „Wie unfair ist das denn!? – Auszubildende für faire Arbeitskleidung“ vermittelt Hintergrundwissen über die schlechten Arbeitsbedingungen in der weltweiten Bekleidungsindustrie und zeigt Kaufalternativen auf. Sie gibt Impulse, wie Azubis aktiv werden können, z.B. indem sie die Geschäftsleitung ihres Betriebes auffordern, ökofaire Arbeitskleidung zur Verfügung zu stellen. Insgesamt 495,37 Millionen Euro Umsatz machten die Hersteller*innen von Arbeits-und Berufsbekleidung hierzulande im Jahr 2013. Das Statistikportal statista geht in einer Prognose (Stand 2017) davon aus, dass der Umsatz in den nächsten Zwei Jahren auf 787 500 Millionen Euro ansteigen wird. Der Blick auf diese Zahlen zeigt: Die Branche ist stabil und wächst stetig an. Herausgeber*in/Autor*in: Kampagne für saubere Kleidung Medienart: Hintergrundinformation Erscheinungsjahr: 2017 Mehr Details