Recherchetool für Materialien Consumer Survey Report Fashion Revolution commissioned a survey of 5,000 people aged 16-75 in the five largest European markets, including Germany, United Kingdom, France, Italy and Spain, to find out how supply chain transparency and sustainability impacts EU consumers’ purchasing decisions when shopping for clothing, accessories and shoes. We wanted to find out what information consumers would like fashion brands to share when it comes to social and environmental impacts and to better understand what roles consumers think that governments and laws should play in ensuring clothing is sustainably produced. Herausgeber*in/Autor*in: Fashion Revolution Medienart: Hintergrundinformation Erscheinungsjahr: 2018 Zielgruppe: Erwachsene Sprache: Englisch Umfang: 45 SeitenBezug: kostenfrei zum Download Suchbegriffe: Konsumkritik, Einkaufstyp, Fast Fashion, Kleidungsverbrauch, Konsumverhalten, Transparenz, Konsum, gesetzliche Regulierung, soziale und ökologische Folgen Ähnliche Materialien Wegwerfware Retouren. Greenpeace-Umfrage zum Kauf – und Retouren-Verhalten bei Online-Bestellungen Detox-Zwischenbilanz II Wie ernst Händler verantwortungsvolle Mode nehmen Ergebnisbericht: Usage & Attitude „Selbstreflexion Modekonsum“ After the Binge, the Hangover International Fashion Consumption Survey Insights the Minds of Clothing Consumers Konsumkollaps durch Fast Fashion zurück